czwartek, 18 października 2012

Agata Hałas: „Na rajdy chodzę spontanicznie i nie jest to mój jedyny sposób na spędzanie wolnego czasu.”

2 października na blogu zamieściłam informację o pewnym rajdzie, w którym wzięła udział młodzież z Gimnazjum w Złotnikach. Jedna z jego uczestniczek błysnęła podczas imprezy wiedzą historyczną i znalazła się wśród laureatów organizowanego wtedy konkursu. Dzisiaj oddaję jej głos…


Agata Hałas
M.M.: Proszę, przedstaw się naszym czytelnikom. Do której klasy chodzisz, skąd jesteś?
A.H.: Nazywam się Agata Hałas i od urodzenia mieszkam w Broniewie. Jest to mała wieś na terenie gminy Złotniki Kujawskie. Mam 15 lat i chodzę do klasy III a Gimnazjum im. Karola Urbańskiego w Złotnikach Kujawskich.
M.M.: W dniach 29-30 września brałaś udział w IV Rajdzie im. kpt. Pawła Cymsa na trasie Inowrocław - Gorzany -  Janikowo (15 km). Skąd się o nim dowiedziałaś i dlaczego postanowiłaś wziąć w nim udział?
A.H.: O rajdzie dowiedziałam się od mojego nauczyciela techniki pana Mariusza Kopydłowskiego, z którym to chodzę na wszystkie rajdy. Wzięcie udziału w takiej imprezie jest nie tylko formą spędzania wolnego czasu. Na rajdach można poznać wiele ciekawych osób. Myślę, że głównie to decyduje o tym, że biorę w nich udział.
M.M.: Czy w rajdzie wzięła udział duża grupa młodzieży ze złotnickiego gimnazjum?
A.H.: Niestety, frekwencja była niska, lecz nie było to spowodowane niechęcią uczniów. Część się rozchorowała albo uczestniczyła w odbywających się w tym samym czasie manewrach harcerskich.
M.M.: W konkursie wiedzy o kpt. Pawle Cymsie znalazłaś się w czołówce. Czy jest coś co zafascynowało Cię w tej postaci?
A.H.: Rok temu razem z moimi koleżankami brałam udział w VIII Zlocie Szkół i Kół im. Powstańców Wielkopolskich organizowanego przez Gimnazjum nr 9 w Bydgoszczy. Podczas wykonywania prezentacji multimedialnej na ten właśnie zlot natknęłam się na postać kpt. Pawła Cymsa. Gdy dowiedziałam się, że w czasie rajdu odbędzie się konkurs wiedzy na temat tej ważnej postaci, bardzo chciałam wziąć w nim udział. Był to pretekst, aby dowiedzieć się czegoś więcej o tym bohaterze powstania.
M.M.: Rajd spełnił Twoje oczekiwania? Twoje wrażenia…
A.H.: Rajd był - jak zwykle - udany. Najważniejsze jest, by miło spędzić czas. Poza tym jestem z siebie dumna, że przeszłam pieszo tak dużą odległość.
Agata na łonie natury...
M.M.: Czym jeszcze się jeszcze interesujesz?
A.H.: Interesuje się biologią. W wolnych chwilach jeżdżę konno i wybieram się z moim tatą na przejażdżki bryczką. Nie pogardzę też dobrą książką.
M.M.: Kiedy wybierasz się na kolejny rajd?
A.H.: Jeśli termin będzie pasował naszemu opiekunowi, to następny rajd, w którym wezmę udział, odbędzie się pod koniec października. Jest on również organizowany przez PTTK w Inowrocławiu.
M.M.: Dlaczego warto poznawać nasz region? A może nie warto?
A.H.: Myślę, że warto jest poznawać nasz region. Każdy jest w wstanie znaleźć coś, co by go zainteresowało, ale najważniejsze jest, aby po prostu ruszyć się z domu.
M.M.: Od urodzenia mieszkasz na Kujawach. Czy to dobre miejsce do zamieszkania i pobierania nauk?
A.H.: W przyszłości chciałabym wyjechać i na stałe zamieszkać w Gdańsku. Nasz region jest piękny, ale dla młodych ludzi takich jak ja,  którzy są ciekawi świata, stanowi barierę, która ogranicza. Jeśli chodzi o naukę, to poziom nauczania jest porównywalny z poziomem w szkołach miejskich.
M.M.: Do jakiego miejsca na Kujawach wybrałabyś się najchętniej pieszo? Jaką trasą?
A.H.: Szczerze mówiąc, nie wiem. W tak długie trasy chodzę pieszo tylko na rajdach.
M.M.: W przyszłości chciałabyś…
A.H.: Swoją naukę chciałabym kontynuować w I Liceum Ogólnokształcącym im. Jana Kasprowicza w Inowrocławiu w klasie o profilu biologiczno - chemicznym. Po zdaniu matury wybieram się na Akademię Medyczną w Gdańsku na mój wymarzony kierunek, jakim jest farmacja.
***
Życzmy więc Agacie zrealizowania wszystkich zamierzeń, z udanymi rajdami włącznie!

Agata u wód...

Wszystkie opublikowane zdjęcia zostały mi udostępnione przez Agatę Hałas.
Pierwotna publikacja 6 października 2012.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz