poniedziałek, 22 października 2012

Co kryje nasza ziemia?

Artykuł wyjaśnia m.in. co znajduje się na powyższym zdjęciu...
Ziemia ma wciąż wiele tajemnic, które skrzętnie przed nami ukrywa. Czasami jednak ludziom udaje się uszczknąć nieco tej wiedzy tak zazdrośnie chronionej. Nie wiem jak Wy, ale ja od berbecia (brzdąca) marzyłam, aby zostać archeologiem. Od najmłodszych lat pochłaniałam książki związane z tym tematem. Marzyło mi się zostać wielkim odkrywcą skarbów i wcale nie chodziło mi tu - a przynajmniej nie przede wszystkim - o złoto i kamienie szlachetne, ale o cenne znaleziska, o których pisze mgr Piotr Woźniak w swoim artykule pod wiele znaczącym tytułem "Co kryje ziemia?".
Wyżej wspomniany tekst pochłonęłam więc jednym tchem, tym bardziej, że doskonale znam miejsca, o których mowa oraz ludzi, którzy przyczynili się do tych niecodziennych odkryć. Słyszałam już wcześniej co nieco na ten temat, ale takie nagromadzenie informacji w jednym artykule na temat znalezisk archeologicznych w naszej gminie powala. Wprost czuje się silny powiew historii i to na własnym podwórku!

Zapaleńców autor jednak przestrzega  przed samodzielnymi próbami eksploracji (zgłębiania) stanowisk archeologicznych. Stanowi to bowiem naruszenie prawa i może pociągnąć za sobą nieprzyjemne konsekwencje. Czego Wam, oczywiście, nie życzę!

Artykuł jest już dostępny w zakładce "Zapisane w historii naszej gminy...".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz